Generhvervelse & Rutine

Frakendelse af kørekortet

Betinget frakendelse af kørekortet

Har du fået en betinget frakendelse af kørekortet, betyder dette at du har beholdt dit kørekort, men skal indenfor en angiven periode bestå teoriprøve samt køreprøve.

Du skal have dit kørekort med til teoriprøven og aflevere kørekortet til den prøvesagkyndige. Såfremt du ikke består, bliver dit kørekort inddraget og du får det først igen når du har bestået både teori- og køreprøven. Består du teoriprøven, beholder du stadig dit kørekort og må stadigvæk kørebil frem til din køreprøve.

Ubetinget frakendelse af kørekortet

Har du fået en ubetinget frakendelse af kørekortet, betyder dette, at du har måtte aflevere dit kørekort til politiet. Først efter den angivne periode må du komme op til teori- og køreprøve.

Har du mistet dit kørekort pga. spiritus, skal du før teoriprøven have anskaffet dig et A/T kursusbevis (Alkohol/Trafik). Vi henviser til borgerservice som kan være behjælpelig med holdstarter og kursussteder med A/T-kurser.

Prisen for generhvervelse

Hvis du har mistet dit kørekort, hjælper Bakkens Køreskole dig med at få det igen. Du kan blive kørende igen for kun kr. 3.500,- (dækker online teoriprøvesystem, 1 kørelektion á 45 min og lejegebyr  skolevogn  – dertil kommer håndtering af papirer, korrespondance med og godkendelse hos borgerservice ) plus gebyr til borgerservice på kr. 890,- Ønskes der flere kørelektioner er prisen 635 kr. pr. stk.

Der er intet lovkrav om antal teorilektioner når du skal generhverve, og derfor kan vi gøre det så billigt. Du kan dog komme på et dagskursus for kr. 1.250,- Kontakt os for nærmere oplysninger. Ellers anbefaler vi at man hjemmefra øver teoriprøver via et onlineprogram

Prøver

Teoriprøven

Teoriprøven foregår på en storskærm i et rum med ca. 10 andre aspiranter. Teoriprøven er billedserie på 25 billeder hvor der vil være 2-4 spørgsmål til hvert billede.

Du må have fejl på maks. 5 billeder.

Køreprøven

Skal ske i en godkendt skolevogn. Den prøvesagkyndige starter ud med tekniske spørgsmål omkring bilen (se under kørekort til bil). Derefter kører du en tur hvor den prøvesagkyndige sidder ved siden af og guider dig rundt. Turen varer minimum 25 min., men kan forlænges hvis den prøvesagkyndige er i tvivl eller såfremt trafikken går langsomt.

Rutinekørsel

Har du ikke kørt bil i flere år og er du blevet lidt usikker bag rattet, så hjælper Bakkens Køreskole dig ud på vejen igen. Kontakt os gerne for et tilbud.

Kontakt os her